2010. szeptember 7., kedd

Bienvenue :)

Huh. Hàt hol is kezdjem... :D Tul vagyok ay orientàcion ès mit ne mondjak, odatettèk magukat a Franciàk. Hihetetlen nagy parti volt. Osszespanoltam az osszes ausztràllal, mert mint kiderult ok is kèpesek oràkon àt megàllàs nèlkul beszèni. :D
Pàrizs gyonyoru volt. Tipikus turistànak nèztunk ki, mert mindenkin egyforma sàrga polo volt ès mindenkinek a kezèben ott pihent a fènykèpezogèp. Ennek akkor làttuk meg a jo oldalàt; amikor az Eiffel torony alatt talàlkoztunk egy rakat piros polos Francia fiatallal. Mint kiderult Franciaorszàg legjobb egyetemèrol jottek. Hàt nem is kellett tobb, rogton kitalàltuk, hogy a fotosuk felmegy a torony tetejère, mi meg vicces alakzatba àllunk, aztàn a fotos hekus lefènykèpezi fentrol. Hàt lettek vicces dolgok :D Csinàltunk olyan szàmitogèpes piros fejecskèt, amint èpp eszi a sàrga lasztit, meg valami feliratot is, de azt nem èrtettem. A poèn az egèszben az volt, hogy a tobbi turista a vègère korbeàllt minket, ès nem a tornyot, hanem minket fotoztak. :D

Orientàcio utàn pàr cserediàkkal TGV-n szeltuk àt Franciaorsyàgot, ugyanis Montpellier, ahova kerultem, az egyik legdèlibb vàros. 3,5 ora alatt siketrult megtenni az utat kèsès ès egyèb finomsàgok nèlkul. Nesze neked MàV! :D Az ideiglenes csalàdom nagyon aranyos, de csutortokon màr koltozok a màsik ideiglenes csalàdba, ahol ha minden klappol, akkor maradhatok egèsz èvben. :)
Sylvie-èk mèg aznap megmutattàk a tengert (15 perc kocsival), ès egyutt vacsiztunk a lànyukkal a parton. Az apuka totàl bezsongott, hogy meg kell kostolnom a polipot meg a tintahalat majd ezket egy kis kagyloval igazàn leoblithetnèm, de hàl istennek az anyuka kimentett a mèly vizbol ès az egèsz csalàd valami tojàsos sonkàs palacsinta szeru izèt evett. Ezt egy jo nagy adag fagyi kovette Marc (az apuka) legnagyobb oromère. Amugy az anyuka nagyon jol foz, mindenhez olivaolajat ad, ami nem a kedvencem, de nagyon egèszsèges, meg ettem màr rosszabbat is szoval megeszem. :)

Tegnap megvolt az elso onàllo vàsàrlàsom (vettem egy db baguette-et 70 centèrt), ès este màr franciàul beszèlgettem az anyukàval. :) Na igen... Az r-t mèg mindig nem tudom minden szoban horgosen kiejteni, de az apuka totàl odavan, amikor magyarosan mondom ki. Szerinte sokkal cukibb, mint ahogy ok mondjàk. :D
Sajnos tegnap meg ma is dolgozniuk kellett, de feltalàltam magam: franciàul olvastam, sètàltam a parkban ès megvan az elso befektetèsem: egy francia Marie Clare ès egy màsik eredeti francia divatlap.
Holnap mar mehetek suliba, de majd csak csutortokon kell bent maradnom 6-ig. Sylive mondta, hogy holnap dèlutàn màr nem dolgozik ès majd bevisz a belvàrosba meg megmutatja a vàros tobbi rèszèt. :)

Hàt mostanra ennyi, aztàn majd mèg irok. :) pusszancs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése